همهای ما در طول تحصیل خود در دوران مدرسه یا دانشگاه، معلم یا استادی داشتهایم که نسبت به دیگر معلمین و اساتید روی ما بیشتر تاثیرگذار بودند یا در بین دوستانمان فردی را میشناسم که روی دیگر دوستانمان نفوذ و تاثیرگذاری بالاتری دارد، به این اشخاص افراد تاثیرگذار میگویند. این افراد با توجه به تاثیرگذاری که نسبت به دیگران دارد میتواند در گرفتن تصمیم آنها تاثیر بگذارد و آنها را به انجام کاری ترغیب نماید. اینفلوئنسر میتواند یک بازیگر، ورزشکار، نویسنده و یا یک آشپز باشد اما صرف داشتن یکی از این عناوین باعث نمیشود که همه آنها اینفلوئنسر باشند.
اصولا اینفلوئنسرها اشخاصی هستند که در زمینه شغلی و حرفهای خود افرادی صاحب سبک و متمایز هستند که کیفیت کار آنها و تولید محتوای که انجام میدهند آنها را نسبت به افراد دیگر متمایز کرده است. این افراد میتوانند در انتخاب محصول و معرفی برند شرکتها روی مخاطبانشان تاثیرگذار باشند.
اینفلوئنسر مارکتینگ به یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است و پایین بودن هزینه آن نسبت به تبلیغات محیطی از قبیل بیلبوردها باعث میشود شرکت های زیادی این روش از بازاریابی را جز پلنهای بازاریابی خود قرار دهند. البته باید برای شما بیان کنم که بیش تر شرکت های کوچک به دلیل اینکه هزینه تبلیغات در رسانه هایی مانند تلویزیون زیاد می باشد به نوعی ترجیح می دهند با اینفلوئنسر مارکتینگ به شناختن محصول خود به دیگران بپردازند.
اینفلوئنسرها یا بلاگرها در ایران بیشتر در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند و بیشترین فعالیت آنها در اینستاگرام است و بعد از آن، رتبه دوم شبکه اجتماعی که در آن اینفلوئنسرها فعال هستند توییتر است و در ایران بیشتر کمپینهای اینفلوئنسر مارگتینگ در اینستاگرام انجام میشود.
۱- هدف کمپین خود را به دقت مشخص کنید. شما باید کاملا هدف خود را از تبلیغ تعیین کنید و یک پرسونای کاملا روشن برای افرادی که قصد دارند پیام شما را از طریق اینفلوئنسرها دریافت کنند مشخص کنید. مثلا شما صاحب برند پوشاک بچگانه هستید، باید پرسونای مشتری احتمالی خودتان را مشخص کنید و با توجه به آن اینفلوئنسری که کاربرانش به پرسونای مشتریان شما نزدیک است را انتخاب کنید. مثلا اینفلوئنسرهای که دارای فرزند هستند و میتواند گزینهای مناسبی برای معرفی برند شما باشند.
۲- کیفیت را فدای تعداد فالوورها نکنید. خیلی به تعداد فالوورها توجه نکنید بلکه به کیفیت محتوا و انگیجمنت آنها دقت کنید. برای تبلیغ خود تعدادی از اینفلوئنسرها را مشخص کنید و از میان آنها افرادی که تاثیرگذاری بیشتری دارند را انتخاب کنید
۳- قبل از شروع همکاری اطلاعات insights پیج اینفلوئنسر را درخواست کنید تا اطلاعات کاملی از لوکیشن و سن مخاطبان، تعداد بازدید پست و استوریها داشته باشید و بر اساس آنها تبلیغ خود را پیش ببرید. مثلا بعضی از پیجها استوریهای آنها انگیجمنت بیشتری نسبت به پستها دارند و شما میتوانید تبلیغات خود را در استوری انجام دهید.
۴- به طور کامل و مشخص درخواستها و اطلاعات کامل کمپین خود را در اختیار شخص اینفلوئنسر قرار دهید و نکاتی که باید به آن اشاره کند را مشخص کنید و سعی کنید زمان کافی به بلاگر خود دهید تا وقت کافی برای تولید یک محتوای درست و خلاقانه داشته باشد.
۵- سعی کنید با توجه به اندازه بیزینس خود اینفلوئنسر انتخاب کنید. اگر بیزینس شما کوچک و یا تازه شروع به فعالیت کرده با مگا اینفلوئنسرها همکاری نکنید و بیشتر تمرکز خود را بیشتر روی میکرو اینفلوئسرها و ماکرو اینفلوئنسر بگذارید.
۶-خلاقیت و ایده های نو حرف اول را در اینفلوئنسر مارکتینگ میزند
این افراد عموما افرادی شناخته شده و معروف هستد که افراد خیلی زیادی به علت حیطه کاریشان آنها میشناسند.
مگا اینفلوئنسر:این افراد نسبت به سلبرتی ها کمتر شناخته شده هستند و به دلیل تولید محتوای جذابی که تولید میکنند محبوبیت بالایی دارند. .
ماکرو اینفلوئنسرها:این افراد مقبولیت کافی بین کاربران خود پیدا کرده اند
میکرو اینفلوئنسرها:افراد تاثیرگذاری که تعداد فالوورهای آنها بیش از ده هزار نفر هست
بعد از اینکه اینفلوئنسر محصول و خدمات برند شما را معرفی کرد باید میزان اثربخشی آن را بررسی نماید. ولی همیشه میزان انگیجمنت پست معرفی برند ما نمیتواند پارامترهای قابل اطمینانی باشند. با توجه به اینکه تعداد لایک، تعداد بازدید پستها یا کامنت می توانند بصورت فیک انجام شود باید علاوه بر انگیجمنت ریت پارامترهای دیگری به عنوان KPI انتخاب شود. برای اینکه بررسی دقیقتری داشته باشیم حتما به لینک صفحه فرود سایت که قرار است اینفلوئنسر آن را داخل استوری قرار دهد UTM اضافه کنید تا امکان بررسی آن را داشته باشید.
اینفلوئنسر مارکتینگ برای بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر
۱-هدف کمپین خود را به دقت مشخص کنید.
۲-به فرهنگ و اداب و فرهنگ روستا توجه کنید
۳- کیفیت کار را فدای تعداد تایید های که می گیرد در فضای مجازی نکنید
۴- از افرادی جهت شرکت در مراسم خود استفاده و دعوت کنید که مورد توجه و پذیرش جامعه روستایی و عشایر کشور باشند و عملکرد ین اینفلوئنسر یا میزان اثربخشی تبلیغ کارگزاریس شما تائیر مشخص بگذارد .
درباره این سایت