اینفلوئنسر مارکتینگ یا فرد تاثیرگذاردر بازاریابی و فروش کارگزاران بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر

www.dustaan.com علی دایی به خاطر مردم زله‌ زده دعوت فیفا را رد کرد

(حضور علی دایی در یکی از روستاهای کرمانشاه )

اینفلوئنسر (influencer) یا فرد تاثیرگذار کیست؟

همه‌ای ما در طول تحصیل خود در دوران مدرسه یا دانشگاه، معلم یا استادی داشته‌ایم که نسبت به دیگر معلمین و اساتید روی ما بیشتر تاثیرگذار بودند یا در بین دوستانمان فردی را می‌شناسم که روی دیگر دوستانمان نفوذ و تاثیرگذاری بالاتری دارد، به این اشخاص افراد تاثیرگذار می‌گویند. این افراد با توجه به تاثیرگذاری که نسبت به دیگران دارد می‌تواند در گرفتن تصمیم آنها تاثیر بگذارد و آنها را به انجام کاری ترغیب نماید. اینفلوئنسر می‌تواند یک بازیگر، ورزشکار، نویسنده و یا یک آشپز باشد اما صرف داشتن یکی از این عناوین باعث نمی‌شود که همه آنها اینفلوئنسر باشند.

اصولا اینفلوئنسرها اشخاصی هستند که در زمینه شغلی و حرفه‌ای خود افرادی صاحب سبک و متمایز هستند که کیفیت کار آنها و تولید محتوای که انجام می‌دهند آنها را نسبت به افراد دیگر متمایز کرده است. این افراد می‌توانند در انتخاب محصول و معرفی برند شرکت‌ها روی مخاطبانشان تاثیرگذار باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟اینفلوئنسر مارکتینگ (influencer marketing) یا بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار به نوعی بازاریابی گفته می‌شود که ما از طریق افراد تاثیرگذار تبلیغات محصول یا خدمات برند خودمان را انجام می‌دهیم و غالبا این تبلیغات بصورت غیر مستقیم و در قالب یک پیشنهاد یا توصیه به مخاطبان انجام می‌شود. با توجه به اینکه مردم به صحبت‌های اینفلوئنسر اعتماد دارند از توصیه آنها استفاده می‌کنند ما میتوانیم از طریق آنها برند خودمان را به افراد مختلف معرفی کنیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ به یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است و پایین بودن هزینه آن نسبت به تبلیغات محیطی از قبیل بیلبوردها باعث می‌شود شرکت های زیادی این روش از بازاریابی را جز پلن‌های بازاریابی خود قرار دهند. البته باید برای شما بیان کنم که بیش تر شرکت های کوچک به دلیل اینکه هزینه تبلیغات در رسانه هایی مانند تلویزیون زیاد می باشد به نوعی ترجیح می دهند با اینفلوئنسر مارکتینگ به شناختن محصول خود به دیگران بپردازند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

اینفلوئنسرها یا بلاگرها در ایران بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و بیشترین فعالیت آنها در اینستاگرام‌ است و بعد از آن، رتبه دوم شبکه‌ اجتماعی که در آن اینفلوئنسرها فعال هستند توییتر است و در ایران بیشتر کمپین‌های اینفلوئنسر مارگتینگ در اینستاگرام انجام می‌شود.

نکاتی که باید در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به آن توجه کنید.

۱- هدف کمپین خود را به دقت مشخص کنید. شما باید کاملا هدف خود را از تبلیغ تعیین کنید و یک پرسونای کاملا روشن برای افرادی که قصد دارند پیام شما را از طریق اینفلوئنسرها دریافت کنند مشخص کنید. مثلا شما صاحب برند پوشاک بچگانه هستید، باید پرسونای مشتری احتمالی خودتان را مشخص کنید و با توجه به آن اینفلوئنسری که کاربرانش به پرسونای مشتریان شما نزدیک است را انتخاب کنید. مثلا اینفلوئنسرهای که دارای فرزند هستند و میتواند گزینه‌ای مناسبی برای معرفی برند شما باشند.

۲- کیفیت را فدای تعداد فالوورها نکنید. خیلی به تعداد فالوورها توجه نکنید بلکه به کیفیت محتوا و انگیجمنت آنها دقت کنید. برای تبلیغ خود تعدادی از اینفلوئنسرها را مشخص کنید و از میان آنها افرادی که تاثیرگذاری بیشتری دارند را انتخاب کنید

۳- قبل از شروع همکاری اطلاعات insights پیج اینفلوئنسر را درخواست کنید تا اطلاعات کاملی از لوکیشن و سن مخاطبان، تعداد بازدید پست و استوری‌ها داشته باشید و بر اساس آنها تبلیغ خود را پیش ببرید. مثلا بعضی از پیج‌ها استوری‌های آنها انگیجمنت بیشتری نسبت به پست‌ها دارند و شما میتوانید تبلیغات خود را در استوری انجام دهید.

۴- به طور کامل و مشخص درخواست‌ها و اطلاعات کامل کمپین خود را در اختیار شخص اینفلوئنسر قرار دهید و نکاتی که باید به آن اشاره کند را مشخص کنید و سعی کنید زمان کافی به بلاگر خود دهید تا وقت کافی برای تولید یک محتوای درست و خلاقانه داشته باشد.

۵- سعی کنید با توجه به اندازه بیزینس خود اینفلوئنسر انتخاب کنید. اگر بیزینس شما کوچک و یا تازه شروع به فعالیت کرده با مگا اینفلوئنسرها همکاری نکنید و بیشتر تمرکز خود را بیشتر روی میکرو اینفلوئسرها و ماکرو اینفلوئنسر بگذارید.

۶-خلاقیت و ایده ‌های نو حرف اول را در اینفلوئنسر مارکتینگ می‌زند

 
 

اینفلوئنسرها بر اساس تعداد مخاطبان خود تقسیم‌بندی می‌شوند.

سلبرتی‌ها:

این افراد عموما افرادی شناخته شده و معروف هستد که افراد خیلی زیادی به علت حیطه کاریشان آنها می‌شناسند.

مگا اینفلوئنسر:

این افراد نسبت به سلبرتی ها کمتر شناخته شده هستند و به دلیل تولید محتوای جذابی که تولید می‌کنند محبوبیت بالایی دارند. .

ماکرو اینفلوئنسرها:

این افراد مقبولیت کافی بین کاربران خود پیدا کرده اند

میکرو اینفلوئنسرها:

افراد تاثیرگذاری که تعداد فالوورهای آنها بیش از ده هزار نفر هست

چگونه عملکرد یک اینفلوئنسر را ارزیابی کنیم؟

بعد از اینکه اینفلوئنسر محصول و خدمات برند شما را معرفی کرد باید میزان اثربخشی آن را بررسی نماید. ولی همیشه میزان انگیجمنت پست معرفی برند ما نمی‌تواند پارامترهای قابل اطمینانی باشند. با توجه به اینکه تعداد لایک، تعداد بازدید پست‌ها یا کامنت می‌ توانند بصورت فیک انجام شود باید علاوه بر انگیجمنت ریت پارامترهای دیگری به عنوان KPI انتخاب شود. برای اینکه بررسی دقیق‌تری داشته باشیم حتما به لینک صفحه فرود سایت که قرار است اینفلوئنسر آن را داخل استوری قرار دهد UTM  اضافه کنید تا امکان بررسی آن را داشته باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر

۱-هدف کمپین خود را به دقت مشخص کنید.

۲-به فرهنگ و اداب و فرهنگ روستا توجه کنید

۳- کیفیت کار را فدای تعداد تایید های که می گیرد در فضای مجازی نکنید

۴- از افرادی جهت شرکت در مراسم خود استفاده و دعوت کنید که مورد توجه و پذیرش جامعه روستایی و عشایر کشور باشند و عملکرد ین اینفلوئنسر یا میزان اثربخشی تبلیغ کارگزاریس شما تائیر مشخص بگذارد .

 

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : اینفلوئنسر ,افراد ,مارکتینگ ,توجه ,اینفلوئنسرها ,مشخص ,اینفلوئنسر مارکتینگ ,مشخص کنید ,انتخاب کنید ,افراد تاثیرگذار ,معرفی برند ,بیمه کشاورزان روستاییان ,طریق افراد تاثیرگذار
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

mostafa6805588 هلی پد ، طراحی پد هلیکوپتر چهارشنبه پویا تابلو - فروش انواع تابلو روان نو و دست دوم دریچه ای از معرفت ابوالقاسم کریمی بازی های 2019 تااااااا 2020 مجله سلامتی