افق ۱۰ساله کسبوکارهای آسیا
بنگاههای آسیایی آینده کسبوکار خود حداقل تا ۱۰ سال آینده را باید براساس پاسخ به چند سوال پیشبینی کنند؛ «آیا استراتژی برگشت از آینده که در سازگاری با ماهیت پویای منطقه باشد، در بنگاه تعریف شده است؟»، «آیا بنگاهها درحال ایجاد مزایای رقابتی و مدلهای تجاری ضدآینده هستند؟»، «مصرفکنندگان از بنگاهها چه میخواهند، چه محصولات جدیدی نیازهای آنها را تامین میکند، چگونه میتوانند به بهترین روش به آنها خدمات ارائه دهند؟»، «بنگاهها چگونه باید دادهها را مدیریت و اداره کنند؟»، «آیا برنامه پایداری وجود دارد که بتواند از این مصرف بیش از اندازه، بدون آسیب بیشتر به کره زمین حمایت کند؟» و «چگونه باید به سازماندهی خود در جهت چابکی بیشتر بپردازند تا از فرصت بیسابقهای که نصیب آنها شده، استفاده کنند؟».
براساس گزارش معاونت بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، در سال ۲۰۲۰ آسیا بیشترین تولید ناخالص داخلی جهان را خواهد داشت؛ از اینرو باید چند نکته مورد توجه کسبوکارها و تگذاران قرار گیرد. نخست اینکه کسبوکارها باید خود را با تحولات سریعی که در رفتار مصرفکننده شکل گرفته است، انطباق دهند؛ دوم اینکه تگذاران باید با یافتن روشهای جدید، رشد منطقه را پایدار نگه دارند، سوم اینکه فقر و فقدان زیرساخت به چالشهای دیجیتالی شدن و تحول نیروی کار که در پی انقلاب چهارم صنعتی شکل میگیرند، افزوده خواهد شد.
این گزارش میافزاید: «در سال ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی آسیا از تولید ناخالص داخلی سایر نقاط جهان، سبقت خواهد گرفت. همچنین پیشبینی میشود تا سال ۲۰۳۰، این منطقه تقریبا ۶۰ درصد از رشد جهانی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، از میان ۴/ ۲ میلیارد عضو جدید از طبقه متوسط که وارد اقتصاد جهانی خواهند شد، سهم آسیا و اقیانوسیه حدود ۹۰ درصد خواهد بود. بخش عمده این رشد نیز از بازارهای درحال توسعه چین، هند و سراسر آسیای جنوب شرقی نشات خواهد گرفت و منجر به تصمیمات جدیدی برای مشاغل، دولتها و سازمانهای غیردولتی خواهد شد؛ بهگونهایکه توسعه آسیا را به سمت برابری و عدالت و با هدف حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی هدایت خواهد کرد.
درباره این سایت